بسیاری از افراد برای رشد کسب و کار خود به نوشتن محتوا و بازاریابی محتوا روی آورده اند زیرا نوشتن محتوا فرصتی است که می توانید از آن برای اثبات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید. این محتوا می تواند شامل وبلاگ نویسی، ویدئو، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی یا وبینار و انواع دیگر محتوا باشد.
ایجاد محتوای مفید اصلی ترین ابزار بهینه سازی موتور جستجو است. بدون محتوا چیزی برای جستجو در صفحات وب برای اشتراک گذاری وجود ندارد. ماهیت بازاریابی ورودی در سایت، تولید محتوای جذاب است.
در تولید محتوا به روز باشید
در مورد هر موضوعی که قصد دارید محتوا بنویسید، به روز باشید و بسیار آگاه باشید. فرض کنید شروع به نوشتن مطالبی در مورد خودرو کرده اید. هر چه بیشتر در مورد انواع خودروها و اخبار این حوزه بدانید، ایده های جالب تری به ذهن شما خطور می کند.
هرچه بیشتر درباره یک موضوع بدانید، ایده های ناب تری برای نوشتن محتوا به دست می آورید.
این بدان معناست که نه تنها باید محتوایی ایجاد کنید که مردم دوست داشته باشند، بلکه باید مطالب دیگران را نیز بخوانید و بدانید چه موضوعاتی در زمینه کاری شما مرتبط است. بهترین نویسندگان محتوا کنجکاو هستند و به دنبال موضوعاتی هستند که برای مخاطب هدفشان مهم و مفید باشد.
مخاطب خود را بشناسید
خود را به جای خوانندگان قرار دهید. این بهترین راه برای کشف موضوعاتی است که می تواند برای خوانندگان جالب باشد. بر اساس حدس و گمان خود محتوا تولید نکنید. برای نوشتن محتوا برنامه داشته باشید و روی موضوعات و کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند تمرکز کنید. تصور کنید اگر جای خوانندگان بودید چه کلمات کلیدی را جستجو می کردید.
هدف از این کار تولید محتوای کمتر اما هدفمند به جای تولید انبوه محتوایی است که ممکن است دیده نشود. به این ترتیب با صرف زمان و هزینه کمتر به نتایج بهتری دست خواهید یافت.
بنویس و دوباره بنویس
گوگل توجه زیادی به سایت هایی دارد که به سرعت به روز می شوند. هرچه محتوای بیشتر و بهتری تولید کنید، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. طبق گزارش HubSpot، سایت هایی که با 16 پست جدید در ماه به روز می شوند، تقریباً 3.5 برابر بیشتر از سایت هایی که 0-4 پست در ماه منتشر می کنند، ترافیک بیشتری جذب می کنند.
این کاری نیست که فقط زمانی انجام دهید که «زمان داشته باشید»، نوشتن محتوا نیازمند تعهد است. یک نویسنده محتوای موفق اهمیت تمرین عضلات نوشتن خود را درک می کند. این بدان معنا نیست که شما باید روزانه یک مقاله جالب حداقل 1500 کلمه ای از ابتدا بنویسید، بلکه باید از یک جایی شروع کنید.
برای برقراری ارتباط محتوا ایجاد کنید
نوشتن محتوا فقط پر کردن یک تقویم محتوا یا تکمیل تکالیف نیست. محتوا نویسی برای نوشتن مقاله و قرار دادن آن در سایت نیست، بلکه ایجاد ارتباط است. شما باید بتوانید محتوایی بنویسید که به روشی ساده به خوانندگان شما اطلاعات مورد نظرشان را بدهد.
آنها زمان خود را به شما می دهند و از شما انتظار دارند که چیزی ارزشمند به آنها بدهید. اگر به نوشتن محتوا به عنوان یک ابزار بازاریابی خوب نگاه کنید، به خوبی از آن برای جذب افراد بیشتر استفاده خواهید کرد.
از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید
محتوا نویسی یک هنر و علم است. شما باید بدانید چه محتوایی بنویسید و چگونه آن را برای خوانندگان جذاب کنید. علاوه بر این، شما باید محتوای خود را بر اساس اصول سئو تولید کنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بخش مهمی از هر استراتژی محتوایی است. بهترین توصیه این است که «مانند یک خواننده فکر کنید».
این کلید جذب بازدیدکنندگان، تبدیل آنها به سرنخ و در نهایت مشتری است. اگر در مورد چیزهایی که مخاطبان شما واقعاً می خواهند و به طور جدی به دنبال آن هستند، نمی نویسید، تولید محتوا بی معنی است. یافتن کلمه کلیدی مناسب با تحقیق دقیق و درک شخصیت مخاطب آغاز می شود.
مشکلات آنها چیست؟ علایق آنها چیست؟ آنها برای یافتن اطلاعات به کجا مراجعه می کنند؟ چه چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند؟
محتوای خود را جذاب کنید
هیچ کس دوست ندارد در یک سایت فرود بیاید و با انبوهی از کلمات روبرو شود. یکی از نشانه های محتوای با کیفیت برای خوانندگان و موتورهای جستجو، خوانایی محتوا است. در محتوا نویسی به ظاهر محتوا توجه کنید. پاراگراف ها را به بیش از دو تا سه خط تقسیم کنید. قسمت هایی را که مهم هستند و نیاز به تاکید دارند پررنگ کنید.
بسته به طول محتوا از تعداد مناسب عکس استفاده کنید. مطالب را بدون غلط املایی و دستوری در سایت قرار دهید. شاید محتوای شما به خودی خود مفید باشد، اما رعایت نکردن این نکات ساده باعث نادیده گرفته شدن محتوای شما می شود.
محتوای همیشه سبز راهی برای بهبود سئو است
محتوای همیشه سبز محتوایی است که ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند و همیشه مفید است. به عنوان مثال، نکاتی در مورد نحوه تعویض لاستیک خودرو یا حفظ سلامت پوست نمونه هایی از محتوای همیشه سبز هستند. موتورهای جستجو به مرور زمان بازدید شما را از این محتوا افزایش می دهند.
ممکن است همیشه امکان ایجاد محتوای همیشه سبز با توجه به موضوع سایت وجود نداشته باشد. با این حال، اگر نیمی از محتوای خود را به محتوای همیشه سبز اختصاص دهید، در مسیر درستی در سئو هستید.
عناوین جذاب راهی برای افزایش بازدید سایت هستند
عنوان خوب به چه معناست؟ عنوانی که نرخ کلیک را افزایش می دهد. جدا از اینکه به راحتی قابل یادآوری هستند، عناوین خوب نیز بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند. با عنوانی جذاب راهی برای کنجکاوی خوانندگان پیدا کنید و بخواهید بیشتر بدانند. عنوان پست تعیین می کند که آیا شما ترافیک خوبی جذب خواهید کرد یا خیر.
البته عناوین جذاب فقط برای محتوای سایت نیستند و عناوین شبکه های اجتماعی و تبلیغات نیز باید به همان اندازه جذاب باشند.
به حجم خود محتوا توجه کنید. عنوان باید کنجکاوی خواننده را برانگیزد و حاوی کلمه کلیدی باشد.
KPI (شاخص عملکرد کلیدی) را در نظر بگیرید.
اینترنت دنیای بزرگی است. در واقع، این بسیار بزرگتر از این است که محتوای شما توسط مخاطبان شما به تنهایی کشف شود. فقط به این دلیل که محتوای خود را منتشر کرده اید به این معنی نیست که ترافیک خوبی خواهید داشت. برای جلب توجه، ابتدا باید روی یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) تمرکز کنید و محتوای خود را برای آن بهینه کنید.
KPI معیار خاصی است که شما آن را برای اندازه گیری انتخاب می کنید تا ببینید محتوای شما بر اساس معیارهای مشخص شده چگونه عمل کرده است. KPIها شامل موارد زیر است:
ترافیک رسانه های اجتماعی: تعداد بازدیدکنندگانی که از یک پست رسانه اجتماعی به محتوای شما می آیند.
ترافیک مستقیم: تعداد بازدیدکنندگانی که مستقیماً با وارد کردن آدرس سایت وارد سایت می شوند.
ترافیک ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگانی که از پیوندی در نتایج موتورهای جستجو به سایت می رسند.
ثبت نام: تعداد افرادی که اطلاعات تماس خود (ایمیل یا شماره تلفن) را در ازای اطلاعاتی که به آنها ارائه کرده اید به شما می دهند.
راه حل ارائه دهید
هنگامی که بهتازگی بهعنوان یک نویسنده محتوا شروع به کار میکنید، ممکن است از قبل بدانید که بازار به دنبال چه چیزی است. نوشتن مطالب در مورد موضوعی که در آن اطلاعات خوبی دارید پیشرفت کاری شما را چند برابر می کند.
آیا می خواهید مخاطبان شما را دوست داشته باشند؟
فقط بگویید، بلکه توضیح دهید که چرا این اطلاعات مهم است و چگونه می تواند به آنها کمک کند. در واقع راه حل های عملی را به آنها نشان دهید. بازدیدکنندگان فقط برای خواندن مطالب شما به سایت شما نیامده اند، بلکه برای رفع نیاز خاصی به سایت شما مراجعه کرده اند.
بازتولید محتوا
اکثر نویسندگان محتوا فرصتی را که یک محتوا در اختیارشان قرار می دهد درک نمی کنند. همانطور که نیل پاتل در مبحث بازاریابی محتوا توضیح داد:
یکی از رازهای تولید مداوم محتوا این است که ایده های خود را بازیافت کنید. به عنوان مثال، می توانید یک وبینار را به نمایش اسلاید، اینفوگرافیک، مجموعه ای از پست های وبلاگ یا پست های کوتاه رسانه های اجتماعی تبدیل کنید. فقط مطمئن شوید که محتوای بازتولید شده به خودی خود مفید است، ارزش اضافه می کند و فقط کپی برداری از محتوای اصلی نیست. در حالی که وبلاگ نویسی برای موفقیت در سئو ضروری است، از انواع دیگر محتوا غافل نشوید.
نتیجه
برای موفقیت در بازاریابی محتوا، مهم نیست که در چه زمینه ای محتوا می نویسید، مهم این است که با ذهنیت درست وارد تولید محتوا شوید. با پیروی از این توصیه ها می توانید اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری خود در بازاریابی محتوا هدر نمی رود.